کپی رایت در وبلاگستان

سپتامبر 18, 2006 at 5:35 ب.ظ. 8 دیدگاه

 

بارها و بارها شاهد اعتراض وبلاگنویسان مختلف به کپی برداری دیگران از مطالب و مقالات آنها از وبلاگهایشان بوده ایم و انگار این قضیه هیچگاه پایانی نخواهد داشت و همواره کسانی خواهند بود که به خودشون اجازه میدن که مطالب و مقالاتی را که حاصل زحمات و تحقیق و تفحص دیگران هست بدون ذکر منبع یا اجازه از آنها کپی برداری کنن عدم رعایت قانون کپی رایت در همه جا ی کشورما وجود داره و برای ما کتابدارها همواره یکی از مباحثی که در مجموعه سازی مطرح بوده همین قانون حق مولف یا کپی رایت هستش. ولی به نظر من باید وبلاگستان با هر جای دیگه یک تفاوتهایی داشته باشه از اونجایی که معمولا کاربران وبلاگها و وبلاگنویسان اکثرا از افراد تحصیلکرده هستن می تونن به واسطه ی وبلاگهاشون فرهنگ سازی کنن و قوانینی از این قبیل رو جا بندازن و وبلاگهاشون رو به یک نقطه ی آغاز برای اینچنین تحولاتی قرار بدن حالا که وبلاگها دارن به یک رسانه ی عمومی تبدیل میشن بهتره که همراه با رشد روزافزون تعداد وبلاگها فرهنگ استفاده از اونها همراه با این پیشرفت حرکت خودش رو آغاز کنه و چه بهتر که هر کدوم از ما از خودمون شروع کنیم و در پایان هر مطلبی که از جایی میگیریم منبعش رو بیاریم … باور کنین کار سختی نیست چه بسا که با عنوان کردن منبع هم نوشتهامونو مستند کردیم و همین که دیگه کسی نمی تونه ما رو به القابی که دوسشون نداریم ملقب کنه !
لینکهای مرتبط:
گسترش فرهنگ بيان منبع در وبلاگ‌ها ضروري است
کپی رایت در اینترنت
حق کپی رایت – ویکی پدیا

Entry filed under: وبلاگها و کتابداری.

کتاب های عامه پسند … کتابهای روشنفکرانه افتخارات من

8 دیدگاه Add your own

  • 1. simorgh  |  سپتامبر 19, 2006 در 5:48 ق.ظ.

    سلام
    مکان جدید یداداشتهای یک اطلاع رسان رو تبریک می گم و دقت نظر و چیدمان بسیار زیبا ی وبلاگتان را تحسین می کنم … موفق باشید
    ضمنا به نظر من هیچ لزومی نداره اسم وبلاگت رو عوض کنی … به اندازه کافی گویا هست .. فکر می کنم جای همچین وبلاگی خالی بوده که شما با تلاشتان پر کردید
    م. آبیلی

    پاسخ
  • 2. براتي  |  سپتامبر 19, 2006 در 8:03 ق.ظ.

    باسلام
    خانم نيكخواه به موضوع خيلي خوب ومهمي اشاره كرديد. البته من تا چند وقت پيش نظر خاصي نسبت به اين موصوع نداشتم .ولي وقتي مطالب خود را در چند وبلاگ بدون ذكر منبع مشاهده كردم واقعآ ناراحت شدم از اينكه چرا اين افراد بدون توجه به زحمات ديگران خيلي راحت اين كار انجام مي دهند.اميد كه وبلاگ نويسان كه اكثرآ هم از افراد تحصيك كرده وآگاه جامعه هستند به اين امر مهم توجه داشته باشند
    برايتان آرزوي موفقيت دارم.

    پاسخ
  • 3. یک بی گناه  |  سپتامبر 19, 2006 در 1:10 ب.ظ.

    با سلام خدمت خانم نیکخواه
    اگه به من دارید بابا بخدا این خبر را یکی از دوستام به میلم فرستاده و از منبع آن خبر نداشته اونم از کسی شنیده خودت دیدی که نوشته بودم من از منبع خبر اطلاعی ندارم همین نشون میده که من قصد اینو نداشته ام که بگم این خبر ماله منه و با این پیغام رسونده ام که این خبر متعلق به من نیست حالا راضی شدی بازم ازت معذرت میخوام می خوای بیام تهران رسما معذرت خواهی حضوری کنم

    پاسخ
  • 4. یک بی گناه  |  سپتامبر 19, 2006 در 1:14 ب.ظ.

    ضمنا اگه با اینکار گذاشتن لقبی روی من خوشحال میشی هر چی دوست داری بگذار ولی بخدا من گناهی نداشته ام و با این مطالبی که نوشتی بخدا دلمو شکستی

    پاسخ
  • 5. یک بی گناه  |  سپتامبر 19, 2006 در 1:15 ب.ظ.

    می بخشید یادم رفت وبلاگ جدیدتان مبارک باشه

    پاسخ
  • 6. maziar  |  سپتامبر 21, 2006 در 11:43 ق.ظ.

    سلام سلام …
    1000 تا سلام
    خوبی ؟
    خسته نباشی
    کارت خیلی درسته، دست مریزاد
    به وب من هم سر بزن

    Software

    پاسخ
  • 7. hajieh  |  سپتامبر 23, 2006 در 6:25 ق.ظ.

    پس بگو چرا نظر نمیدن …
    عزیز دل خواهر من چجوری اون همه لیست افنخار رو بزارم رو وبلاگ … کوتا بیا

    پاسخ
  • 8. مریوان گالری  |  دسامبر 20, 2006 در 7:17 ب.ظ.

    سلام
    موفق باشی

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تعداد بازدید کنندگان

  • 57,708 آمار