اصطلاحاتی که زود میمیرند !

نوامبر 6, 2006 at 5:03 ق.ظ. 4 دیدگاه

حتما براتون اتفاق افتاده که برای دونستن در مورد یک واژه یا اصطلاح تخصصی مجبور به استفاده از دانشنامه کتابداری و اطلاع رسانی خانم سلطانی شدید برای من که خیلی پیش میاد ولی متاسفانه خیلی کم اتفاق می افته اون چیری رو که دنبالش هستم تو این کتاب پیدا کنم کتابی که من دارم مربوط به سال81 ست ولی  اصطلاحات و لغات جدیدی که در کتابداری مطرح هستند بندرت تو اون پیدا میشه حتی لغاتی که از عمرشون 5-6 سال یا حتی بیشتر می گذره جایی تو این کتاب ندارن  …ولی تا دلتون بخواد اصطلاحات قدیمی و مربوط به عهد دقیانوس و ارجاعاتی به چنین اصطلاحاتی وجود داره. مثلا الان کی ممکنه به جای فرازه از غش گیر استفاده کنه که دراین کتاب از غش گیر به فرازه ارجاع درست شده ! یا نشانه ایست به جای نقطه ! یا گواه آوری به جای استناد !به کار رفتن . این دانشنامه پر از این اصطلاحات و واژه هاست … البته من قصد ایراد گرفتن از کار استادی چون خانم سلطانی رو ندارم و لی باید به این امر هم توجه بشه که پیشرفت علم خیلی سریع هست و واژه ها با همون سرعتی که متولد میشن و رواج پیدا می کنن همونطور سریع هم میمیرن ! پس برای روز آمد کردن منابعی از این دست باید زود به زود اقدام بشه .     

به نظر من کمبود منابع مرجع روز آمد کتابداری مشکلیه که کار دانشجویان این رشته رو موقع انجام تحقیق و … واقعا مشکل میکنه و برای خود من این کمبود کاملا قابل لمس هستش …کاش اساتید محترم کتابداری برای نواقصی از این دست چاره ای  بیاندیشند !

Entry filed under: کتابداری و مرجع.

برای وبلاگها ISSN كاركرد وبلاگ در روزنامه‌نگاري

4 دیدگاه Add your own

  • 1. زهرا  |  نوامبر 6, 2006 در 1:41 ب.ظ.

    لینک شما هم به کتاب نگار اضافه شد، از توجه شما تشکر می کنم.

    پاسخ
  • 2. libportal  |  نوامبر 7, 2006 در 4:03 ق.ظ.

    خوب چرا خودت دست به كار نميشي و پيشنهاد روزامد سازي آنها را نمي‌دهي؟
    ناديا

    پاسخ
  • 3. Leyla  |  نوامبر 8, 2006 در 2:31 ق.ظ.

    Selam. Bu iki Sayt mence oxumalidir , bir baxin istesez:
    http://www.barama.org
    http://www.yenises.org

    پاسخ
  • 4. Tahereh  |  نوامبر 11, 2006 در 5:58 ق.ظ.

    برداشت از وبلاگ تحت هر شرايطي ممنوع!!! این یک اعتراض است. لطفا در صورت موافقت آن را امضا نمایید.(با درج نظر خود در وبلاگ کتابداری)

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تعداد بازدید کنندگان

  • 57,708 آمار