سال 2007 پایان اوج وبلاگ نویسی؟

دسامبر 27, 2006 at 7:58 ب.ظ. 6 دیدگاه

آیا وبلاگ‌نویسی به نزدیکی نفطه اوج محبوبیتش رسیده است؟ مرشدان تکنولوژی در موسسه گارتنر چنین اعتقادی دارند.به گزارش آسوشیتدپرس یکی از 10 پیش‌بینی این شرکت پژوهشی برای سال 2007 این است که شمار وبلاگ‌نویس‌ها در نیمه اول سال آ ینده میلادی در حد تقریبا 100 میلیون تثبیت خواهد شد. پلامر می گوید  که این رویداد را نباید ضربه‌‌ای به وبلاگ‌نویسی به حساب آورد، دینامیسم متوقف‌شدن در یک نقطه اوج همیشه رخ می‌دهد، گرچه  هنگام بروز در مورد پدیده‌‌ای که با سرعت زیادی محبوبیت یافته اندکی باعث غافلگیری می‌شود.

 این متنی که در بالا می بینید به نقل از همشهری آنلاین هست . خب  البته چندان هم غیر قابل پیش بینی نبود و همونطور که جناب پلامر فرمودند متوقف‌شدن در یک نقطه اوج اتفاقی هست که همیشه میافته . و وبلاگ ها هم از این قانون مستثنی نیستند  و بنا به دلایلی  از اون تب و تاب اولیه می افتن که  من سعی می کنم چند تا از این دلایل رو اینجا بیارم.

 1.    آدمها دوست دارن هر چیز نو و جدیدی رو تجربه کنن بعد که تجربه کردن ممکنه دیگه جذابیتی براشون نداشته باشه. پس بنا بر این عطای وبلاگ نوشتن رو به لقاش می بخشن ( شاید هم برعکس ) مثل این. مثل این .   

 2. بعضی ها هم یه مدتی که از وبلاگ نوشتنشون میگذره احساس می کنن دیگه حرفی برای گفتن ندارن من خودم  که جدیدا این حس زیاد به سراغم میاد و هی وسوسه میشم تا وبلاگ نویسی رو ببوسم و بزارم کنار ! ….تصورش رو بکنین چه فاجعه ای رخ میده اگه من در این وبلاگ رو تخته کنم !! ( نمونه یک وبلاگ نویس که دچار مرض خود بزرگ بینی شده !) . 

3.    دسته سوم اونایی هستن که بعد از یک مدت وبلاگ نوشتن  احساس می کنن کارهای مهمتری تو زندگیشون دارن و بنابر این در وبلاگشون رو تخته می کنن تا دیگه به سرشون نزنه که وبلاگ بنویسن مثل این خانم! .    

4.یک دسته دیگه اونایی هستن که مجبورن وبلاگ نویسی رو حتی برای یک مدت کوتاه هم که شده بزارن کنار مثل این آقا .   

5. دسته پنجم اونایی هستن که احساس می کنن هیچ کس حرف اونا رو نمی فهمه و درکشون نمی کنه ! ( برای این دسته ترجیح میدم نمونه نیارم !).

6.   دسته آخر اونایی هستن که خیلی با کلاسن و حرفهای خیلی مهمی می زنن! بنابراین ف ی ل ت ر میشن و ظاهرا دیگه نمی تونن تو وبلاگشون بنویسین (که البته همونطور که هممون میدونیم اتفاقا این دسته بعد از این که اون اتفاق براشون افتاد تازه مشهورتر میشن و میرن یه جای بهترتر ! وبلاگ نویسی رو از نو شروع می کنن)… این مورد هم که نیاز به نمونه آوردن نداره یه سرچ کوچولو تو گوگل در هر موضوعی که دوست دارین انجام بدین هزاران نمونه می تونید پیدا کنید .

احتمالا این انگیزه ها می تونه خیلی بیشتراز اینها باشه ولی خب اینا مواردی بود که به ذهن من می رسه اگر شما  موردی به نظرتون میرسه این لیست رو تکمیل کنید .

Entry filed under: وبلاگها و کتابداری.

پایان نامه ای با موضوع وبلاگ های کتابداری دفاعیه

6 دیدگاه Add your own

  • 1. farshad  |  دسامبر 28, 2006 در 5:21 ب.ظ.

    بسی جالب بود. برادر و خواهر شما که به دلایلی دیگر نمی‌نویسند از دوستان بسیار خوب ما در وبلاگستان بودند برای‌شان آرزوی توفیق و سربلندی داریم. مطلب‌تان هم بسیار پربار بود و از آن مطلب‌هایی‌ست که خواننده را به خود می‌کشد

    پاسخ
  • 2. yasaman  |  دسامبر 30, 2006 در 7:40 ق.ظ.

    zohreye khoobam salam . ye khabar az ma nagiri ha .bashe?
    eyb nadare be har hal man to ro faramush nemikonam . omidvaram hamishe khosh bashi . rasti age dar morede natayege zakhire arshade azad khabari dari be man ham ye khabari bede . mamnun . byby

    پاسخ
  • 3. yasser  |  دسامبر 31, 2006 در 9:13 ب.ظ.

    دقیقا ، البته نه در ایران

    پاسخ
  • 4. فمینیست مسلمان  |  ژانویه 5, 2007 در 5:05 ب.ظ.

    سلام بحث ما راجع به قوانین اسلام در 1400 سال پیشه اگر دوست داشتین نظرتون رو بگین

    پاسخ
  • 5. mani  |  ژانویه 13, 2007 در 6:11 ب.ظ.

    اگه کسي با تو هم عقيده نيست وکاري رو که تو علاقه داري اون دوست نداره به اين معني نيست که خود تو رو هم دوست نداره…..وقتت رو با کسي تلف نکن ..که حاضر نيست واسه تو وقت بذاره…….از خدا نخواه كه توي دنيا كسي رو داشته باشي از خدا بخواه كه تمام دنياي كسي بشي

    وبلاگت خیلی زیباست….
    …..منتظرتم نترس بیا پیش من
    فدات……..بااااااااااای

    پاسخ
  • 6. saberi  |  ژانویه 21, 2007 در 12:52 ب.ظ.

    سركار خانم نيكخواه
    با سلام
    من باخبر شده ام كه شما موضوع پايان نامه خود را در مورد تحليل محتواي وبلاگهاي ايراني كتابداري برداشته ايد. چون همانطور كه قبلا هم خدمتتان گفته بودم اين موضوع را من به عنوان طرح در پژوهشگاه اطلاعات و مدارك علمي برداشته ام و الان نيز تا قسمت زيادي روي آن كار كرده ام. خواهشمندم در اسرع وقت به ايميلي كه خدمتتان ارسال كرده ام جواب دهيد. اين به نفع خود شما نيز هست.
    با تشكر
    صابري

    پاسخ

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RSS وبلاگ گروهی کتابداران ایرانی

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

تعداد بازدید کنندگان

  • 57٬972 آمار